restauracjaapteka.pl
News

Świat marketingu afiliacyjnego platform rozrywkowych

Liliana Michalska.

23 października 2025

Świat marketingu afiliacyjnego platform rozrywkowych

Świat hazardowy niezwykle rozrósł się ostatnimi laty, szczególnie w sferze internetowej. Możliwe to było dzięki jaśniejszym regulacjom, które określiły, jakie strony mogą prowadzić gry hazardowe, a także jakie są prawa graczy.

Zwiększenie popularności kasyn internetowych związane było także z większą promocją w sieci. Mowa tutaj o marketingu afiliacyjnym, który w przypadku takich stron sprawdza się wyjątkowo dobrze, bo gracze otrzymują interesujące reklamy, często prezentujące faktyczne historie wygranych oraz ogromnych emocji.

Taki marketing ma też pozytywny wpływ ze względu na rosnącą sieć partnerów kasyn internetowych, takich jak Ice casino – głównie stron branżowych, które publikują rzetelne opinie. O szczegółach tych wszystkich metod, a także kluczowych wyzwań opowiemy szczegółowo w tym tekście!

Jakie są modele współpracy w afiliacji kasynowej?

Modele, które przedstawimy za chwile, nie są unikatowe dla świata iGamingowego – to raczej dosyć klasyczne typy współpracy między firmami, które pozwalają w czytelny i jasny sposób przedstawiać wyniki i analizować skuteczność np. kampanii marketingowej.

Te wspomniane modele to:

  • CPA – czyli cost per acquisition. W tym przypadku mowa o prowizji za każdego nowego gracza, który zarejestruje się, korzystając z linku afiliacyjnego, umieszczonego np. na stronie partnera czy w filmie na YouTube. To prawdopodobnie najpopularniejszy model współpracy, który oferuje partnerowi szybkie zarobki.
  • Revenue Share – czyli model polegający na dzieleniu się wydatkami gracza. Każda wpłata, jaką wykona gracz po rejestracji z danego linku afiliacyjnego, rozdzielana jest między partnera a kasyno. Oczywiście podział ten nie jest zbyt duży – to zwykle kilka procent. W tym przypadku zyski mogą być większe (bo zależą od tego, ile gracz wpłaci do kasyna), ale na ich uzyskanie trzeba czekać dłużej, przez co nie każdy partner decyduje się na takie rozwiązanie.
  • Model hybrydowy – łączy w sobie wspomniane modele, dając np. jeszcze mniejszy procent z wydatków gracza, ale jednocześnie gwarantując pewny stały zarobek za samą rejestrację. To bezpieczny model, ponieważ niektórzy gracze już po rejestracji w kasynie (i np. odebraniu bonusu bez depozytu) mogą przestać grać i nie wpłacić ani złotówki na stronę. Mimo tego partner i tak uzyska pewien zarobek.

Wybrany model współpracy może także zdefiniować to, w jaki sposób partner będzie promować stronę – jeżeli wystarczy sama rejestracja, możliwe jest promowanie po prostu zakładanie konta. Z drugiej strony, jeżeli partner wymaga wpłaty, możliwe jest bardziej agresywne promowanie płatności w kasynie online.

Strategie pozyskiwania ruchu w sieci

By w ogóle współpraca afiliacyjna miała sens, musi zostać opracowana odpowiednia kampania – w końcu nikt nie wejdzie przez przypadek na jakąś stronę i kliknie link prowadzący do kasyna online. Polscy marketerzy kasyn online coraz częściej inwestują w portale branżowe o wysokim pozycjonowaniu w sieci – takie strony występują wysoko w wynikach wyszukiwania Google, co jednocześnie zwiększa szansę, że ktoś w taki serwis wejdzie.

Portale branżowe mogą mieć recenzje kasyn, informacje o grach czy bonusach hazardowych – a zatem oferują potencjalnym graczom coś więcej, niż suchy tekst z linkiem, krzyczącym o kliknięcie.

Dobrze przemyślana strona, z ciekawymi treściami może generować tysiące użytkowników każdego miesiąca – Polskich potencjalnych graczy, którzy zainteresowani są tematem iGamingowym, ale nie wiedzą, gdzie zacząć czy czym kierować się wybierając stronę do grania. To z kolei może prowadzić do konwersji tysięcy złotych miesięcznie, a więc sporych zarobków!

Jakie są największe wyzwania na polskim rynku?

Przygotowując kampanię marketingową w Polsce trzeba pamiętać o kilku ważnych aspektach. Stworzenie takiej współpracy nie jest tak proste jak w innych branżach – hazard w sieci, mimo swojej zwiększonej legalności, dla wielu dalej pozostaje niejasny.

Przede wszystkim należy pamiętać, że promowane kasyna muszą być w kraju legalne – a zatem muszą posiadać aktualną licencję Ministerstwa Finansów. To właśnie ten organ zajmuje się w kraju nadzorem sfery hazardowej. Jeżeli dana strona takiego zezwolenia nie ma i na przykład znajduje się w rejestrze domen zakazanych, współpraca po prostu nie będzie mogła być nawiązana.

Głównie ze względu na to, że gracze z Polski nie będą mogli na takiej stronie się zarejestrować, a zatem cała idea współpracy upada. Co więcej, jeżeli dany partner zdecydowałby się promować takie witryny, grozi to blokadą domeny, a także karami finansowymi.

Kampania polega też w pewnym stopniu na SEO – to oznacza, że osoby odpowiedzialne za przygotowywanie tekstów marketingowych muszą uważnie obserwować zmiany w tym ekosystemie. Oprócz tego teksty marketingowe także powinny być jasne dla czytelników – jeżeli promowane są strony dostępne poza polską, to takie informacje powinny być także jasno zawarte w tekście.

Kwestie etyczne a marketing afiliacyjny kasyn online

Dla wielu osób, które pracują w tym afiliacyjnym świecie, etyka jest tematem niewygodnym. Przede wszystkim samo promowanie hazardu dla wielu wydawać się może zachowaniem złym – nierozważna gra może prowadzić do uzależnień, problemów finansowych oraz zdrowotnych. Wiele osób uważa, że sytuacja podobna jest do promowania alkoholu czy papierosów.

Oprócz tego pojawia się pytanie o odpowiedzialny hazard i czy recenzenci lub afilianci powinni go promować, a jeżeli tak, to jak mocno. Teksty marketingowe często kierowane są do początkujących graczy, którzy często mogą być niezorientowani w temacie, nie wiedzą zatem, czym powinni się kierować podczas rozgrywki i jak sprawić, że czas spędzony w kasynie będzie przyjemniejszy.

Jeżeli chodzi o etykę kampanii marketingowych, warto też spojrzeć na to z drugiej strony – transparentność i jasne mówienie o pewnych ryzykach hazardu może powodować… wzrost odbiorców. Potencjalni gracze będą mieli większe zaufanie do promotorów, którzy jasno mówią o pewnych wadach iGamingu, w przeciwieństwie do tych, którzy hazard wyłącznie zachwalają. Pokazanie obu stron medalu może niektórych skuteczniej zachęcić do spróbowania swoich sił w kasynie online, niż bezkrytyczne chwalenie gier czy kasyn.

Przyszłość afiliacji kasyn w Polsce

Dzisiaj można zacząć też rozważania o tym, jak będzie wyglądała przyszłość tego marketingowego świata. Już teraz mocno widoczny jest wpływ AI na tworzone treści – wiele rankingów czy opinii niestety nie wychodzi już od prawdziwych redaktorów, a spod „pióra” sztucznej inteligencji, która niestety nie jest często w stanie oddać faktów czy prawdziwych odczuć recenzenta na temat opisywanego tematu.

Czy teksty afiliacyjne na tym stracą? To pokaże czas, jednak na pewno może to osłabić zaufanie wielu czytelników – co z kolei prowadzić może do osłabienia skuteczności współpracy między partnerami a kasynami online.

Oceń artykuł

Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Autor Liliana Michalska
Liliana Michalska

Nazywam się Liliana Michalska i od ponad dziesięciu lat zajmuję się kulinariami, łącząc pasję do gotowania z wiedzą na temat zdrowego odżywiania. Posiadam wykształcenie gastronomiczne oraz doświadczenie w pracy w renomowanych restauracjach, co pozwoliło mi zdobyć umiejętności w zakresie tworzenia różnorodnych przepisów oraz odkrywania lokalnych smaków. Moim celem jest inspirowanie innych do odkrywania radości z gotowania oraz promowanie zdrowego stylu życia. W swoich tekstach staram się przekazywać nie tylko sprawdzone przepisy, ale także wiedzę na temat wartości odżywczych składników, co ułatwia czytelnikom podejmowanie świadomych wyborów kulinarnych. Pisząc dla restauracjaapteka.pl, pragnę dzielić się moją pasją i doświadczeniem, a także promować autentyczność i jakość w kuchni. Wierzę, że każdy posiłek to nie tylko sposób na zaspokojenie głodu, ale także okazja do odkrywania nowych smaków i tradycji kulinarnych.

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Świat marketingu afiliacyjnego platform rozrywkowych